پرونده یمن در سازمان ملل به دست یک دیپلمات انگلیسی افتاد

«مارتین گریفیتس» دیپلمات انگلیسی، جایگزین اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن شد.
به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد به صورت رسمی گریفیتس را پس از آن جایگزین ولد الشیخ کرد که وی به «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان اعلام کرد که پس از پایان ماموریتش در یمن، آن را تمدید نخواهد کرد.
منابعی که به نامشان اشاره‌ای نشده در این باره گفته اند: نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن، از پیشگامان میانجی گری در عرصه بین‌المللی است و تجارب زیادی در موضوعات سیاسی دارد، وی همچنین به مدت یازده سال در میان سال‌های 1999 تا 2010 ریاست اجرایی «اندیشکده صلح اروپا» را برعهده داشته است.
از دیگر سوابق گریفتس می‌توان به تاسیس « مرکز گفت و گوی انسانی» در ژنو اشاره کرد، همچنین وی تجارب زیادی در موضوعات مربوط به نزاع میان کشورهای عربی دارد و از جمله سمت‌های گذشته‌اش در سازمان ملل متحد، می‌توان معاونت «کوفی عنان» دبیرکل اسبق سازمان ملل متحد را نام برد.


وی همچنین در دستگاه دیپلماسی انگلیس و در سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، سازمان «نجات کودکان» فعالیت داشته است.
گریفتس پس از ولد الشیخ و «جمال بن عمر» سومین نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن خواهد بود که از سال 2011 برای حل بحران این کشور فقیر عربی تعیین می‌شود.
ولد الشیخ دیپلمات موریتانی که از آوریل 2015 (فروردین 94) سمت نمایندگی سازمان ملل متحد در امور یمن را بر عهده گرفت خود جانشین «جمال بن عمر» دیپلمات مغربی شد که از سال 2011 این سمت را برعهده داشت.
کشته شدن 8 یمنی در حمله هوایی عربستان به صعده
منابع امنیتی یمن از کشته شدن هشت شهروند یمنی از جمله چهار کودک و 2 زن در بمباران شهرستان «زارح» در صعده توسط جنگنده‏های سعودی خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس، جنگنده‌های سعودی دیروز یک خودروی یمنی را در منطقه «آل علی» در شهرستان رازح بمباران کردند.
جنگنده‎های سعودی همچنین 6 بار به مناطق الملاحیط، المنازله و الحصامه در شهرستان الظاهر استان صعده و 5 بار به جبل تویلق، قنبوره و جبل احمد سلمان حمله کردند.
نیروی هوایی عربستان یک بار نیز فرودگاه بین‌المللی الحدیده را هدف قرار دادند.
کشته شدن یک نظامی اماراتی در یمن
اماراتی‌ها کشته شدن یک نظامی دیگر خود در جنگ یمن را تایید کردند.
به گزارش النشره، اماراتی‌ها کشته شدن یک نظامی دیگر خود در جنگ یمن را تایید کردند. براساس این گزارش فرماندهی کل نیرو‌های مسلح امارات اعلام کرد: گروهبان یکم عبدالله محمد احمد الدهمانی که در عملیات بازگشت امید در قالب نیرو‌های ائتلاف عربی در یمن حضور داشت کشته شده است. مراتب تسلیت به خانواده این نظامی ابراز داشته می‌شود.
تاکنون در جریان جنگ یمن شماری از نظامیان اماراتی کشته شده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس بنیاد مسکن: 2700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت می‌شود اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ ترامپ در فکر عزل رئیس دفتر کاخ سفید است زمان ثبت‌نام حج 97 اعلام شد طرح ترامپ برای غارت عربستان روسیه جنگنده‌های سوخو-30 به میانمار می‌فروشد بارزانی: تاریخ مشخصی برای حل اختلاف با بغداد وجود ندارد بازگشت نیم میلیون عراقی آواره جنگ داعش دکتر قاضی زاده هاشمی: وزارت بهداشت با قیمت‌گذاری کالاهای سلامت مخالف است پرونده یمن در سازمان ملل به دست یک دیپلمات انگلیسی افتاد شمخانی: صحبت از بازبینی برجام ناشی از توهم ترامپ است لاریجانی: در صداوسیما به موضوع امیدآفرینی در جامعه توجه بیشتری شود ایران و سوریه خواستار خروج ترکیه ازعفرین شدند تاکید محافظه‌کاران آلمان بر لزوم تسریع مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت وزیر نیرو: سازگاری با کم آبی را جایگزین مقابله با خشکسالی کنیم اعلام آمادگی کردهای عراق برای اعزام نیرو به عفرین و جنگ با ترکیه اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ